Voorwaarden


Deze reis is een zeer persoonlijke beleving en opgemaakt door intensief klantcontact. Het is ook in ons belang dat u zoveel mogelijk plezier aan een reis beleeft. In onze voorwaarden staan daarom enkele informatie over voorwaarden (zie bijlage over de invulling hiervan). Een voorbeeld: Mocht er een ongemak aan de fiets zijn tijdens een rit en geen verdere beweging mogelijk zijn, dan kunt met ons contact op nemen, zodat wij een reparateur die kant op kunnen sturen.

 

Belangrijkste voorwaarden:

De reis- en boekingsvoorwaarden zijn op de voorwaarden van het ANVR (Algemeen Nederlands Verbond Reizen) gebaseerd.
Overeenkomst:
– De overeenkomst tussen reiziger en reisagent (Fietsreisplanners) is op de definitieve reissom en etappeschema gebaseerd. De definitieve reissom wordt uiterlijk tien werkdagen na het bespreken van de reiswensen en -eisen gecommuniceerd.
– De bevestiging van de overeenkomst geldt als bewijs.
– Bij het bespreken van de reiswensen en -eisen wordt er een voorlopige bevestiging van de reiziger gevraagd. Met de voorlopige bevestiging begint de reisagent met het ontwikkelen van een persoonlijk reisdossier ten behoeve van de reiziger en het formuleren van een definitieve reissom. Bij een annulering tussen de voorlopige en definitieve bevestiging van de overeenkomst worden alleen administratieve kosten van de boeking in rekening gebracht. Deze administratieve kosten zijn 35 euro per boeking.
– De administratieve kosten zijn bij de volledige, definitieve reissom inbegrepen
– In de overeenkomst staan de producten welke de reisagent zal moeten leveren. In de meeste gevallen zal dit om algemene producten gaan (overnachting, ontbijt, route, GPS verhuur, reisdossier), maar er kunnen eventueel ook aanvullende producten in de overeenkomst staan.

Betaling:
– Bij de bevestiging van de overeenkomst wordt ook een onmiddellijke aanbetaling van de reiziger gevraagd.
– Bij de aanbetaling bij de overeenkomst wordt een bedrag van 25% van de gehele reissom in rekening gebracht
– De overige 75% wordt uiterlijk zes weken voor de startdatum van de reis in rekening gebracht.
– Hooguit in uitzonderlijke gevallen kan de reissom door de reisagent worden verhoogd. De reisagent zal zelf een gegronde reden moeten kunnen overleggen om de reissom te verhogen.

Annulering:
– bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 15% van de reissom.
– bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
– bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
– bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
– bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
– bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
– bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.
Advies en hulpverlening:
– De reisagent kan, als de reiziger daar behoefte aan heeft, advies verlenen. Hierbij kan bijvoorbeeld aan advies over de aankoop van fiets(-onderdelen) of routesuggesties worden gedacht. De reiziger kan zelf bepalen of een advies wordt nagevolgd.
– De reisagent probeert ten alle tijden een onafhankelijk en passend advies te geven.
– De reiziger kan tijdens zijn reis op problemen stuiten (zoals pech, weg kwijt of problemen bij een overnachtingsadres). De reiziger kan bij problemen ten alle tijden een beroep doen op de reisagent, zodat een probleem kan worden verholpen.
– Als een overnachtingadres door een bepaalde reden niet kan worden gehaald, dient de reisagent een bovenmatige (doch geen financiële) inspanning te leveren om een ander adres te regelen.
– De reisagent zal tijdens een reis op kantooruren bereikbaar proberen te zijn. Mocht de reisaanbieder eventueel niet bereikbaar zijn, worden in het reisdossier alternatieve contactmogelijkheden genoemd. Tevens kan de reisaanbieder eventuele verhinderingen in bereikbaarheid vooraf kenbaar maken.
– Als de reisaanbieder tijdens een reis niet aan de afgesproken punten in de overeenkomst houdt, kan een reiziger vragen de extra gemaakte kosten te vergoeden. Daarnaast kunnen eventuele communicatiekosten ook worden vergoedt. Als een overnachtingsadres bijvoorbeeld niet meer bestaat of een reiziger weigert te ontvangen, kunnen deze kosten worden vergoedt, aangezien het een onderdeel van de reisovereenkomst was.
– Bij fouten in de route kan de reisaanbieder niet aansprakelijk worden gesteld, aangezien een kaartmateriaal en GPS nooit de werkelijkheid kunnen bijbenen.

Fietsreisplanners is ingeschreven bij de KvK onder nummer 62670476

De volledige reis- en boekingsvoorwaarden vindt u hier.